Посјекао Кнезу језик





У вријеме великог рата у Васојевићима нађе се Радован Караџа  у избјеглиштву са повећом групом ситне дјеце и друге нејачи. Заноћише на некој вјетрометини. Ноћ студена, а нејач покисла, а нигдје ништа да се нађе да се ватра подложи. Радован гледа како дјеца и одрасли цвокоћу. Како је туда пролазила телеграфска линија од Цетиња према Андријевици, Радован узме сјекиру и посијече један телеграфски стуб, исцијепа га и наложи добру ватру и огрије нејаку сиротињу.
На Цетињу замукао телеграф и телеграфисти хитно крену линијом да траже квар. Кад су видјели у чему је ствар позову Радована да са њима пође код књаза.
- Што ми посијече језик, Радоване? - упита књаз
- Нијесам ја посјекао свијетлом књазу језик, не дао Бог. Ја бих и себе и своју породицу дао за длаку с књажеве главе. Но, свијетли господаре убрах један дирек и спасих нејач и ситну дјечицу која на оној вјетрометини не могаше дочекати зору. А сад, ако сам погријешио ево моје главе и наплати дирек. - каза Радован хладнокрвно.
- Здраво ми били такви соколови, а дирека ће бити, али свакојако немој више. - рече господар смијући се и пружајући му руку.





Повратак на ПОЧЕТАК                                                                                                             Повратак на " АНЕГДОТЕ О ВАСОЈЕВИЋИМА "

Нема коментара:

Постави коментар